Imatge aleatoria de capçalera

dilluns, 28 d’abril del 2008

GIJoe rule

La regla GIJoe: Es refereix a la regla del R:UE en la qual s’especifica que l’últim bocí d’armadura del personatge sempre absorbeix tot el mal rebut, àdhuc si aquest mal excedeix la capacitat actual de l’armadura per fer-ho.
Addenda: Anomenada així en referència als dibuixos animats de GIJoe on els personatges sortien miraculosament il·lesos d’una vehicle en explosió. [Damian Magecraft].
[font: Forums of the Megaverse: Palladium Terminology Project 2.0]


La regla GIJoe ha estat una de les més comentades, criticades/aplaudides i debatudes des de l’aparició del l’edició Ultimate de Rifts (R:UE). Aquesta regla permet que un personatge sobrevisqui quan rep un cop molt més potent que el que li queda d’armadura. Així, s’entén que l’armadura s’acaba de fer malbé, però el mal sobrant no traspua cap al personatge, de tal manera que aquest surt il·lès de qualsevol mal, independentment de la seva magnitud.
Els més gamists ja haureu detectat que aquesta regla té els seus avantatges i inconvenients: com a efecte positiu, es pot destacar el fet que per part dels PJ, no cal que es retirin d’un combat quan tenen poca armadura, ja que sempre saben que podran resistir un impacte més; a més, un atac per sorpresa mai podrà acabar definitivament amb el PJ sense que aquest tingui la oportunitat de respondre o fugir. Per altra banda, pels més puristes, la regla té una manca flagrant de realisme, i trenca amb el funcionament “normal” del sistema – això és, tan mal, tanta armadura perduda. A més, no queda clar si aquest efecte també s’ha d’aplicar a criatures MDC.
En aquest punt, potser cal aclarir que aquesta regla només s’aplica amb armadures MDC, ja que les SDC funcionen d’una forma absolutament diferent.
A mi personalment m’agrada la regla, i no veig cap problema en aplicar-la. Crec que manté el caràcter èpic i cridaner del joc. Per altra banda, per sort o per desgràcia, la intenció és anar convertint la campanya cap a l’SDC, per la qual cosa sembla que aquesta regla no acabarà tenint molta aplicació a la meva taula de joc.

5 comentaris:

David LetrasArcanas ha dit...

Hola Quim:

No me gusta esta regla, el Mega daño es radical así también sus efectos, la sensación de vulnerabilidad ante él es lo que hace que los pj sean precavidos. Personalmente en Robotech (mismas reglas que Rifts) cuando los pj pierden hasta casi un quinto de sus puntos de armadura reciben lesiones corporales, por quemaduras, astillas de fibroplástico, derretimiento de metal etc.
Mis jugadores respetan profundamente el Mega Daño y saben que una armadura si bien les salva la vida siempre existirán secuelas al ser impactados, la mayoría de ellos ya han perdido algún brazo o pierna, otros quemaduras graves, afortunadamente la Fuerza Expedicionaria Robotech posee una medicina muy evolucionada donde extraen ADN del paciente y en incubadoras clonan una extremidad idéntica y altamente compatible con el organismo del herido, pero son largos periodos de hospital.

La regla GIJOE puede beneficiar a los jugadores pero pierde realismo y rápidamente se le pierde respeto al armamento y a los enemigos, e incluso confianza en la efectividad de las armas que portan los jugadores.

Quim ha dit...

Hola David!

Eso sí es jugar duro! Podrías desarrollar un poco más la regla de 1/5 de la armadura? Es del Robotech o una House rule?

A mi sí me gusta la regla. Prefiero dar un tono más épico en favor de los jugadores, y evitar que se aburran por no querer/poder entrar en combate a causa de los bajos puntos en armadura.

Supongo que depende de los estilos de juego de cada uno, veo que a ti te va más el gritty.

David LetrasArcanas ha dit...

Si es House rule esta bien que una estructura de mega daño aguante pero llega un punto en que esa estructura cede, eso es 1/5 de la estructura donde el personaje recibe daño de HP que se "filtra".
Ahora si la armadura se destruye esta la opción de que lo hagas como y no los mates si no que les digas que el impacto es en una mano, brazo, pierna, o que les digas que el impacto fue casi totalmente absorbido por la armadura y les causas un daño importante a sus puntos de vida, asi conservas el realismo y les perdonas la vida causándoles daño grave pero no letal.

Quim ha dit...

Perfecto grácias por la aclaración.

Nosotros estamos implementado una house rule también parecido a esto a ver que tal funciona: las armaduras tienen AR; cuando ésta se supera se "filtra" el daño en forma de SDC. Si no se supera se daña a la armadura en MDC. Biene a ser más o menos lo mismo. Me gusta la idea de dañar sólo partes del cuerpo de tal forma que los personages se puedan instalar cibernéticos.

Grácias otra vez.

David LetrasArcanas ha dit...

Claro la idea es ser estrictos pero no carniceros, por lo de las hojas que me preguntaste en mi blog el fin de semana te las envío, pero necesito tu correo, escríbeme uno mi mail, está en mi profile.