Imatge aleatoria de capçalera

diumenge, 5 d’octubre del 2008

El Setge Final

Malgrat la Venjança dels Mags, la Coalició no es rendeix i torna a contraatacar amb forces renovades. L'aparició d'un ajud inesperat farà que el setge sobre Tolkeen sigui el defitiu.

Final Siege Rifts:Siege on Tolkeen Six Coalition Wars descriu l'ultim capítol de la caiguda de Tolkeen a mans dels exèrcits de la Coalició.

Es tracta d'un manual de en cartoné de 224 pàgines amb una portada doble de John Zeleznik.


En la primera part del manual, ens descriu la situació abans del setge, la posició de les tropes de la Coalició i les de Tolkeen. Tot es prepara per a l'escomesa final.

Seguidament passa a explicar les mesures defensives que ha pres el regne de Tolkeen per intentar repel·lir l'atac de la Coalició. Donat que la pèrdua d'efectius ha estat molt alta, es decideix concentrar tots els esforços al voltant de l'àrea de les tres ciutats: Tolkeen, Frehold i Magestock. En aquest capítol també hi trobem algunes taules per simular què passa quan la màgia de les piràmides de contenció falla (m'evito entrar-hi més per no fer malbé la sorpresa) i la descripció dels Senyors de la Guerra de Tolkeen.

No pot faltar l'apartat dedicat a nous artefactes tecnològics per a la guerra, en forma de noves màquines de combat que han inventat els tecnomags de Tolkeen. Búnquers portàtils, nous artefactes voladors, armadures experimentals, bèsties de guerra. Tot un arsenal per sorpendre a la coalició i provar de repelir-la.

I si el que voleu és una campanya política, res millor que aquest manual, ja que ens descriu fil per randa tots els integrants de la cúpula de govern de Tolkeen (des dels seu Rei - King Creed, fins els seus consellers - The circle of Twelve).

A més de detallar la ficha del personatge, dóna informació sobre el seu orígen, actitut vers Tolkeen, la guerra, respecte els altres integrants dels dotze, i els seus moviments durant la crisi del setge de Tolkeen. Com era d'esperar part d'aquesta cúpula està enfrontada personal i políticament, cosa que em fa pensar en alguna aventura d'intriges a la cord. Aquest és, sens dubte un dels apartats més aprofitables del manual.

Un cop descrits els principals personatges de Tolkeen, el manual s'endisa en la misteriosa ciutat de Freehold, la ciutat dels Dracs. Efectivament el seu nom no podria ser més encertat, doncs allà els dracs són els éssers més poderosos (alguns arriben a ser quasi divinitats). La ciutat vol ser una espècie de port lliure del Megavers, on es reuneixen D-Bees de per tot arreu per negociar o reunir coneixement, mentre els humans no són més que esclaus, o mers seguidors dels éssers més poderosos.

Em decepciona una mica però, l'explicació del per què un éssers tan poderosos com els dracs no poden vèncer a la Coalició (t'ho deixo a tu per què ho judgis), tot i que reconec que no em puc imaginar gaires causes més .

En aquest apartat hi ha també una descripció detallada dels principals personatges de Freehold, i la seva actitud vers el conflicte. És clar, uns són més actius que d'altres, uns són oportunistes, i altres directament se'n desentenen, malgrat tots són força orgullosos.

Els apartats finals estan destinats o posar el marc per a l'aventura per a la qual s'ha dissenyat tota la saga: la defensa de Tolkee. Aixó es fa describint quatre seccions de la ciutat (amb indicacions de com cada localització evoluciona al llarg del setge), i un llistat de possibles aventures en forma dels ja coneguts Hook, Line & Sinker (HLS), o amb idees per portar a terme el setge de forma cronològica: des que la Coalició apareix a l'horitzó, fins que entra dins la ciutat.

El bo: Potser el millor manual de la Saga de les Coalition Wars, especialment pel fet de descriure les ciutats on passen gran part de les aventures de Rifts, i els seus personatges principals. Ideal per muntar aventures urbanes o d'intriga política, sense haver d'enfrontar els personatges a monstres MDC (almenys no físicament).
El lleig: No m'agrada el final de la campanya, tot i que pensant-hi era l'única sol·lució per tal de mantenir el món interessant, tot canviant l'status quo pre-conflicte. És a dir, el món evoluciona a partir del 109 P.A. (tot i que no de la forma que a mi m'hagués agradat) -cosa que queda reflectida en el següent manual després de la saga: "Aftermath". Tampoc m'agrada l'explicació del per què els dracs no participen més activament en la guerra.
El dolent: Gairebé res. Si hagués de criticar quelcom, potser seria la gran quantitat de PNJ que hi ha descrits, sense que hi hagi espai per entrar una mica més en el dia a dia pre-conflicte de la ciutats de Tolkeen, Freehold i Magestock.
Comparativa de rigor.