Imatge aleatoria de capçalera

dijous, 11 de desembre del 2008

Riftejant el Reign

M’he començat a llegir Reign de Grez Stolze. No sé si tinc una especial predilecció pels jocs que comencen amb la lletra R, però realment està copsant la meva imaginació. Tant és així que m’ha vingut la idea boja (?) d’intentar Riftejar el Reign.
No, no es tractaria d’una conversió del Rifts a les regles de Reign (això implicaria convertir-ho tot mitjançant el Wild Talents, cosa a la que he descartat per la quantitat ingent de feina) sinó un traspàs de l’ambientació riftiana a un món de fantasia fosca com el definit pel Reign.
Aprofitant els meus coneixements de l’ambientació m’agradaria convertir les diferents faccions, països i regions de rifts per definir una Terra de Rifts nova, ambientada en el gènere de fantasia medieval.
La Coalició podria ser un gran imperi molt militaritzat, amb secrets per fer les millors armes del continent Americà, que lluiten contra la màgia en el món.
Tolkeen seria una ciutat de mags-guerrers, mentre que Lazlo, seria una ciutat de savis i mags que propugnen la llibertat individual i lluiten contra les invasions bàrbares del nord (Xiticix).
És evident, doncs que hi haurà coses que s’hauran d’adaptar mínimament, però res que impliqui canvis substancials. En tot cas, fent servir el sistema d’Avantatges es pot fer una aproximació a qualsevol OCC, i en general (malgrat encara no he acabat de llegir-lo) sembla que el sistema de Reign és prou flexible com per introduir psiònics o qualsevol sistema de màgia nou (Els TW podrien ser mag que necessiten canalitzar la màgia a través d’artefactes). Tanmateix, tampoc cal convertir-ho tot.
A part, les regles de Companyies del Reign aporten una nova aproximació al gènere, i sobretot una nova forma de motivació pels personatges a ser pro-actius vers a l’ambientació. Així, en el tipus de campanya que tinc pensada, els personatges podrien formar una companyia, que aniria des d’un petit regne situat a cavall entre la Coalició i Tolkeen, fins a una companyia mercenària o un circ ambulant.
En fi, crec que pot sortir quelcom molt interessant d’aquesta ambientació, amb la qual podré aprofitar els manuals de Rifts sense haver de renunciar al bon joc que sembla Reign.