Imatge aleatoria de capçalera

dimecres, 28 de maig de 2008

Atles de Rifts (reflexions)

Ja m'hi he posat...

Algunes reflexions que m'han sorgit:

1. Vull que sigui un atles més aviat complert, amb la qual cosa vull que inclogui, com a mínim: ciutats, pobles, enclavaments i fortificacions; reserves dels natius americans, regions, països, estats i regnes; àrees de localització de races (psi-stalkers, simvan, xiticix...); principals ley lines, nexus points i llocs de poder. Manca alguna cosa?
2. M'agradaria fer-ho sobre un plànol físic dels EEUU que pugui modificar (els límits de la costa han variat). Ara ho he començat amb un plànol força detallat però visualment està massa ple (toponímia, carreteres, etc.) i no queda prou clar. Algú sap on puc trobar una imatge així?
3. A recomanació d'un amic, he mirat per fer-ho amb el google earth, però les diferents qualitats de les imatges satèl·lit, i la dificultat de representació de l'escala desitjada , fan que no tingui l'efecte que voldria. Tot i que li veig moltes avantatges, sobretot pel fet de compartir la informació. De moment no ho descarto, però aparco aquest procés.
4. És tant feinada com em pensava. La idea és anar-ho fent a mesura que em sigui necessari per a la campanya, i de mica en mica, anar omplint tots els buits del mapa.
5. La idea última, que seria absolutament brutal, fora poder-ho implementar tot en un Sistema d'Informació Geogràfica (SIG) de tal manera que només pitjant sobre el mapa hom pogués consultar la informació del lloc (referència al manuals, descripció resumida, etc.). Estic pensant fer-ho amb MiraMon, ja que és un sistema que et permet tenir un visualitzador gratuït i penjar els plànols a Internet.

Alguna suggeriment per tot plegat?

diumenge, 25 de maig de 2008

Més fòssils vivents

En aquesta ressenya parlaré de "l'Adventures in Dinosaur Swamp" Rifts Worls Book 27. Es tracta de la continuació del WB26: Dinosaur Swamp. La versió comentada és la 1era edició (2006).

Ja deia en la passada ressenya del Wb26 que era un WB que li calia una ampliació, ja que havien quedat moltes coses en el tinter, especialment pel que fa als personatges principals que es poden trobar en la regió de la costa est dels EEUU, compresa entre les Calorines, Georgia i Florida. En aquest Adventures in Dinosaur Swamp, no només es tracten aquest personatges, sinó que es respon al títol del mateix amb nombroses idees per aventures, ganxos, nous montres, etc. Passo a descriure el seu contingut.

Després de les primeres típiques paraules dels autors, el manual explica els perills que es podran trobar els aventurers que s'endinsin a les selves dels dinosaures. Però no penseu que aquests perills tenen res a veure amb monstres, sinó que a More Hazards of Dinosaur Swamp tracta aquells successos que normalment s'obvien en una aventura com avaries en l'equipament, pèrdua d'objectes, gana, deshidratació, higiene, etc. En definitiva, aquelles situacions que en mig d'una selva humida poden ser tant mortals com un enorme rèptil.

Evidentment, en un manual com aquest no podien mancar noves formes de vida (i no vida) presents a la selva. Entre molts dinosaures alienígenes descrits a Strange Denizens of Dinosaur Swamp, potser el que trobo més original són les Brigades Fantasmes (Wraith Brigades). Es tracta de esperits de l'antiga guerra de successió americana que han quedat lligats a un territori. Trobo que poden protagonitzar alguna memorable escena rolera degut al desfasament temporal que representen.

En el capítol de Native Americans in Dinosaur Swamp es fa allò que ja vaig reclamar en una ressenya anterior, és a dir integrar en el món de Rifts els natius americans. Això es fa a través de la descripció d'algunes tribus i un lloc de poder. És una llàstima que les tribus tractades siguin molt aïllacionistes i introduir-les en una aventura es faci més complicat.

A More on the City of Char s'amplia la descripció dels personatges principals de la ciutat de Char que en el Wb 26 només s'havien apuntat, incloent les seves estadístiques. A més se'n descriuen de noves i es donen idees sobre com integrar-les en la campanya. També s'amplien les bandes de City Rats de la ciutat.

Potser el millor capítol és The Second Neenok Expedition, on es s'explica com en Neenok, un rogue scholar de Lazlo empren un nou viatge cap els aiguamolls dels dinosaures. Malgrat s'apunta una gran idea, crec que aquest capítol encara es queda curt i m'hagués agradat que hagués entrat més en l'expedició i donar idees més concretes sobre com afrontar una campanya on els PJ formin part de l'Expedició.

Els últims capítols són Independent Freeholds -explica com es formen petites comunitats independents en mig dels pantans; 101 Adventures - amb sengles ganxos per aventures o encontres aleatoris per inspirar als DJ, malgrat la majoria són molt poc originals; els Horune Pirates - una reedició de la descripció d'aquesta raça D-Bee de pirates extreta WB7: Underseas actualitzada per explicar com interactuen amb la costa est dels EEUU (segur que en en sentirem a parlar més quan PB publiqui l'anunciat Shemarrian Nations). Els Horune Pirates sempre m'han interessat força, i estic madurant un idea per incorporar-los a la campanya; New Eco-wizards constructs - el títol ho diu tot; i Other Equipment - destinat a la supervivència a la natura.

En definitiva, Aquest Wb27: Adventures in Dinosaur Swamp és el complement i expansió que li mancava al WB26: Dinosaur Swamp, i de fet, un es queda coix sense l'altra i a l'inrevés.

El bo: És el manual que li faltava al WB26: Dinosaur Swamp. Té coses força originals com alguns monstres i l'expedició Neenok.
El dolent: La majoria d'idees d'aventures que proposen són molt poc aprofitables si no vols fer una campanya d'anar a matar monstres. N'hi ha alguna que se salva i pot ser interessant, tanmateix.
El lleig: Que hagin hagut de fer dos manuals separats, quan podrien haver-ne fet un de sol.

dimecres, 21 de maig de 2008

Misteris del Megavers: l'espasa enrunada

Sessió 8

On el grup s'embarca en la cerca d'un general de la Coalició que pot ajudar a Tolkeen contra els objectius de l'Emperador Prosek, i on un artefacte màgic provoca un conflicte entre els personatges.

Personatges:

- Orange: Humà Juicer. Sempre disposat.
- Kendi: Royal Frilled Dragon. Versàtil, cavalleresca i imprescindible.
- Sr. Greot: Greot Hunter Pirata. Mort a la Coalició.
- Dextrus. Quick Flex Alien Assassí. "jo sóc l'ideal per portar l'espasa".

Notes:

Segueix donant-me l'impressió que sóc incapaç d'imprimir ritme a les partides. l'historia no flueix i sembla que sigui una escena rere una altra sense connexió. Suposo que és per què hem començat un capítol de viatge i jo vull introduir massa coses del món. Em sembla que em centraré en l'aventura principal i deixaré que els encontres "secundaris" no tinguin gaire combat (que ho frena tot molt).

Inspiració:

1.- L'aventura del General Montegue és una adaptació de la "Creu d'Erebus", una aventura per 7o Mar.
2.- La imatge de Lady Prosek és la de Monica Bellucci a Matrix.
3.- La 5a Columna està basada en la facció de llangardaixos d'V a favor de la humanitat.



Sessió 8. Escena 1 de 5.

El grup segueix a la figura del carreró fins a les clavegueres de la ciutat. Allà després d'unes quantes cantonades que desorienten totalment al grup [el Sr. Greot intenta orientar-se però no ho aconsegueix] arriben a un encreuament on els espera ni més ni menys que Lady Prosek*, la dóna de l'emperador Joseph Prosek. Ella els explica que forma part de la 5a Columna. Una facció secreta de la Coalició de advoca per la convivència entre D-Bees, Màgia i els humans, anar així en contra del credo oficial i una de les bases en la que es sustenta el comportament de la Coalició.
Lady Prosek explica al grup que un amic seu, el General Montague, enviat de Free Quebec i heroi de la Coalició també forma part de la 5a Columna. L'Emperador, sospitant d'ell, l'ha enviat a lluitar contra els Xiticix (amb la secreta esperança que mori en l'intent). Alhora, Lady Prosek s'ha assabentat que l'alt comandament de la Coalició planeja alguna mena d'atac a Tolkeen. L'únic de confiança que podria saber.ne alguna cosa, i que podria assessorar a Tolkeen és el General Montegue. Així entrega al grup una carta codificada explicant la situació per què l'entreguin al General Montegue. Per trobar-lo només han de seguir la direcció que indica una mena de brúixola. Els paga 30.000 credits a cadascú per realitzar la missió.
Ningú ha de saber que treballen per ella, doncs la 5a Columna és totalment secreta.
De sobte senten veus de soldats de la Coalició que ha descobert la reunió.
El grup fuig per les clavegueres entre dispars.

*fa uns tres anys Lady Prosek va ser segrestada suposadament per un grup de la Federació de la Màgia. En l'assalt per segrestar-la van matar el seu fill. Fa uns mesos que un grup de Cyber-caballers van alliberar-la. En el grup hi anava Sir Lohengrin amb el qual van establir una bona amistat. Aquest li va parlar sobre els seus deixebles. Amb els últims successos, es veu que el grup ha cridat l'atenció de persones vinculades amb la Coalició, i ella ha pogut esbrinar la seva localització, massa tard però per poder-los avisar sobre la trampa de l'assalt al furgó.

Sessió 8. Escena 2 de 5.

El grup fuig per les clavegueres fins al camp d'esports on de Firetown. La sortida de la claveguera dóna al centre del camp, on s'hi està realitzant un cursa de hovercycles. En Dextrus prova de passar desapercebut entre els "boxes" de la cursa, però observa que no hi ha cap sortida cap a les grades. No podran sortir d'allà fins que acabi la cursa. Però encara són perseguits. El grup sent com els soldats de la Coalició han descobert la sortida de les clavegueres. El Sr. Greot reacciona ràpidament i trava la tapa de la claveguera. Els soldats de la Coalició fan saltar la tapa amb explosius cosa que crea el moment de distracció perfecte per sortir de l'estadi sense ser vistos, mentre la mitat del públic fuig i l'altra mitat s'enfronta contra els soldats.

Sessió 8. Escena 3 de 5.

És moment de recapitular i recuperar forces. El grup es refugia a l'aparcament de l'Hospital. La Kendi cura al Sr. Greot i en Dextrus també es recupera [Bio-manupilació]. En Dextrus proba d'obrir la caixa mentàl·lica que han recuperar del comboi, però el pany és complicat [fallo a pick-locks amb un -10%] i passa a coses més dràstiques rebentant directament la caixa [Safe-Cracking]. A la caixa hi troben una espasa. Cadascú del grup es veu fortament atret per l'espasa, però la Kendi és la més ràpida en prendre-la. Tots lliuten per recuperar l'espasa, però la Kendi acaba teleportant-se per posar distància i quedar-se amb l'arma. Però la màgia realitzada crida l'atenció d'una patrulla de dog-boys liderats per un Psi-Stalker.
S'inicia un combat, on el Sr. Greot acaba pràcticament amb tots els Dog-Boys llençant-los algun dels cotxes aparcats.
La ciutat és un caos, amb els soldats de la Coalició per tot arreu.

Sessió 8. Escena 4 de 5.

El grup decideix sortir de Firetown. El problema sorgeix com fer-ho ja que l'únic vehicle del què disposen és de l'ATV del desaparegut Diògenes. Per sort la Kendi va robar els records d'en Kussac (el juicer de la Coalició) que sabia com conduir ATVs [Mind Bond]. Així prenen l'ATV i surten cap al nord.

Sessió 8. Escena 5 de 5.

El viatge és lent i la Kendi ha de reposar per recuperar l'energia mística que impulsa l'ATV TW. S'endinsen cap a la zona de Missouri, plena de ley lines i nexus. Durant la nit, la Kendi detecta cap a l'est una zona de fort fulgor màgic. Al matí següent van a investigar-ho. Al cap d'uns quilòmetres arriben a una zona desbastada amb tot de cartells d'avís del perill que es corre en aquesta zona. El Sr. Greot i en Dextrus se'n burlen i claven un cartell de perill a l'ATV. La diversió dura poc per què per l'horitzó s'acosten un parell de SAMAS que els disparen una salva de míssils...

divendres, 9 de maig de 2008

Atles de la Terra de Rifts

És una feinada monumental, però al final m'he decidit. Ahir vaig anar a comprar un plànol dels EEUU per planejar la meva campanya. La idea és recollir en un plànol les principals localitzacions que apareixen en els diferents WB, per tal que serveixi tant d'ajuda als jugadors com a mi, utilitzant-lo com a prop o com assistent pel disseny de les aventures. Tenir la localització geogràfica de les regions, ciutats, forts, reserves índies, i àrees de dispersió de xiticix, simbans o psi-stalkers, crec que pot ser veritablement útil per pensar i dissenyar la campanya. Ja veurem com evoluciona, però la idea és que sigui una cosa així:

Clica'l per veure'l més gran

dimecres, 7 de maig de 2008

Misteris del Megavers: els emboscadors emboscats

Sessió 7

On s’introdueix un nou personatge (benvingut Albert!) i el grup s’entén amb l’escamot Ragnarok, per adonar-se que immiscir-se amb els assumptes de la Coalició és realment perillós (o va ser una trampa? o potser una traïció?). I on també aflora un nou Misteri del Megavers: Mags afavorint els interessos de la Coalició?

Personatges:

- Orange: Humà Juicer. Si hi ha acció ell és allà.
- Kendi: Royal Frilled Dragon. Comportament erràtic; poders eficaços.
- (No recordo el nom): Greot Hunter Pirata. Humans inferiors, rendiu-vos als més peus!

Notes:

Degut a una sèrie d’infortunis: urgències mèdiques, insomnis infantils, i errades mecàniques en rellotges de polseres, el què havia de ser una llarga i plàcida sessió de dia festiu entre setmana, va esdevenir molt més curta i apressada del què m’hagués agradat. La idea original és que hi hagués hagut una planificació de l’emboscada, però degut al temps o a les ganes d’acció dels jugadors, gairebé tot (com gairebé sempre) es va deixar a la improvisació, i com gairebé mai, no va sortir tant malament la cosa.

Sessió 7. Escena 1 de 5.

El nostres herois deixen a en Dextrus negociant amb el Sr. Wintergreen la recompensa de la missió dels assassinats dels quick flex alient. Mentrestant la resta de grup va a parlar amb l’escamot Ragnarok per veure com els poden ajudar. Queden a la “Sopa” Firebelly, que resulta ser un dels lloc de reunió de l’escamot. Allà hi troben el conegut Sigurd, en forma de Chase, que no reacciona gaire bé amb la presència inesperada de la Kendi.

Finalment es reuneix un important grup de gent en una de les sales de la Sopa, on els espera el nucli dur de l’escamot: a part d’en Sigurd, hi ha en Khem, el líder amb tatuatge màgics; la Sivera, la lloctinent, una pèl-roja fam d’empenta; en Fortune, un estrany D-Bee “guadespatlles”; en Grimsby, un mag amb un floc de cabell blanc al front; i en Voudaryi, una gàrgola geniüda.

La missió, assignada al grup per en Khem, consisteix en atacar a un transport que arribarà a la ciutat que es sospita que porta un objecte màgic. Aquest atac ha de servir per desviar l’atenció a una emboscada molt més massiva que es vol realitzar sobre un transport de la Coalició que presumptament porta presoners a Chi-Town. Al grup s’afegeix un Greot Hunter (portat per l’Albert), amb molt mala baba, poc enteniment, però eficaç y resolutiu.

Com que la informació de l’escamot Ragnarok inclou el transsecte del comboi a atacar, es deixa llibertat al grup per què planegin l’acció com creguin més convenient segons les seves capacitats.

Sessió 7. Escena 2 de 5.

El primer pas el fa l’Orange informant-se pels baixos fons sobre algú que li pogués vendre granades o alguna mena d’explosius. Amb l’ajud del greot hunter, pot contactar amb en Katz i en Jammer dos boixos per la Tecno-màgia que els intenten endossar granades goblin i fins i tot el seu “Sistema d’Arma Voladora Multi Propòsit K&J” (una mena de motxilla amb propulsors amb un fusell làser incorporada). Però els preus són massa alts (malgrat el descompte per atacar a la Coalició) i al final només reuneixen prous diners per comprar unes quantes granades normals i fer que en Jammer les prepari per la seva detonació a distància.

Sessió 7. Escena 3 de 5.

Comença després una discussió entre l’Orange, la Kendi i el greot hunter sobre com procedir en l’atac. Mentre aquest últim vol utilitzar els bandes del carrer Tandum com a escuts humans, el primer vol incitar una petita revolta; la Kendi es mou a dues aigües.

Finalment opten per mig improvisar l’atac deixant al marge les bandes del carrer Tandum. La Kendi espera al comboi en un terrat mentre l’Orange i el greot hunter s’esperen per detonar els explosius des de l’apartament de’n Barry Allen.

Sessió 7. Escena 4 de 5.

El comboi, format per dos SAMAS flanquejant un AFC-103 (també conegut com “Scarab”), s’apropa ràpidament quan de sobte un mag apareix al teulat on vigilava la Kendi.

- Deixeu passar aquest comboi – li etziba.

El mag, porta una parca fosca i una armadura lleugera amb un símbol amb forma de “V” al pit.

La Kendi reacciona amb una alenada de gas paralitzant, que no afecta al mag. Aquest li respon amb un conjur. La Kendi té una gran resistència màgica i aguanta la força màgica que l’ataca. Després d’un parell d’intercanvis màgics, la Kendi es teletransporta fins a l’apartament de’n Barry Allen, on els seus companys discuteixen amb dos altres mags.

De la discussió queda clar que els mags intenten evitar que el grup assalti el comboi per que aquest arribi a Chi-town, i estan disposats a fer qualsevol cosa per aconseguir-ho. Tanmateix, no rebel·len el seu origen ni les seves intencions reals. En arribar, la Kendi pot paralitzar a un dels mags. L’altre, en franca minoria es teletransporta juntament amb el seu company.

Sessió 7. Escena 5 de 5.

No hi temps per discutir l’afer, ja que el comboi ja és a l’alçada de l’apartament de Barry Allen. L’Orange fa esclatar les granades a distància, mentre el greot hunter llença un sofà a un dels SAMAS. S’inicia un combat on la Kendi ataca als SAMAS i intenta aturar l’Scarab des del seu sostre. L’Orange s’enfronta també als SAMAS i el greot hunter ataca a un dels conductors espantats de l’Scarab. El combat continua fins que al cap de pocs segons [un melee round, 15 s] arriben els reforços de la Coalició. Massa ràpid per tractar-se d’una simple crida d’efectius. És clar que estaven esperant l’atac.

En l’últim moment, l’Orange, amb l’ajuda del greot hunter, aconsegueix esbotzar la porta del maleter de l’Scarab on hi ha un caixa metàl·lica tancada de la mida d’un bagul. Només hi ha temps per endur-se-la.

D’un carreró una figura crida l’atenció de l’Orange, que en arribar-hi juntament amb l resta del grup, veu com aquesta es fica dins el sistema de clavegueram.


Noves adquisicions: WB17 i WB28

Gràcies a un intercanvi amb en Menécrates, per fi tinc a la lleixa de la meva llibreria megaversiana dos dels títols que em feien més "tilín" i que encara tenia pendent d'adquirir. La idea era fer-ho en el Xmas Grab Bag del proper Nadal, però com que l'ocasió era òptima, he optat per fer la transacció on crec que ambdós hem sortit beneficiats.

Es tracta de dos worldbooks: WB17. Warlords of Russia i WB28. Azrno.

De moment només els he donat una ullada ràpida.

El primer, WB17: Warlords of Russia, és curull de cibernètics i, tal com indica el seu nom, sembla que a la regió traspua un conflicte bèl·lic important entre diferents Senyors de la Guerra i l'equivalent riftejat del sistema comunista. A priori pot ser interessant, però no sé si útil per a la campanya que tinc en ment. S'ha de veure com encaixa en tot l'esquema.

El WB 28: Arzno és la descripció de l'antiga zona d'Arizona i la ciutat d'Arzno. Es tracta d'una ciutat "mercenaria" assetjada per vampirs. Com a jugador l'he viscuda de la mà de "la saga de Rifts de'n Menécrates" i es podria dir que ccomplementa tant la trilogia de l'Oest Americà de Rifts, com el manual del Vampirs.
Malgrat ser un manual molt interessant (així ho apunten moltes de les crítiques del llibre), la meva zona preferida del continent americà continua sent el Mig oest i l'est; per tant també és poc probable que l'acabi expriment a fons. Tantmateix, no se sap mai quines idees pot desvetllar.

Ja veieu que no són manuals que hagi de fer servir en un curt termini, tot i això, volia tenir-los no només per un impuls col·leccionista, sinó per què crec que poden aportar quelcom a les aventures que tinc pensades, o si més no, segur que poden despertar-me noves idees.