Imatge aleatoria de capçalera

dilluns, 30 de novembre del 2009

Tinc un grup per jugar a Rifts?

Ja sé que aquest blog ha quedat un pèl parat, no pas per res més que per la manca de temps, que dedico a altres afers més urgents. Mentrestant m'estic llegint el Robin's Laws of Good Game Mastering (RLGGM), que m'havia recomanat en Menécrates al seu blog, i com ell he quedat encuriosit pels diferents tipus de jugadors que defineix.

Ni curt ni mandrós, vaig portar el llibre a la meva taula de joc, i vàrem tenir uns minuts de discussió per posar en comú què creiem nosaltres sobre quin tipus de jugadors érem. Els resultats foren aquests:


Dels resultats es desprèn quelcom que sempre hem dit en el grup: allò important és una tenir bona aventura, i les regles passen a un segon terme. Amb tot penso que sí tinc un bon grup per jugar a Rifts. Les raons les detallo a continuació.

  1. Tots els arquetipus de jugadors seleccionats, segons RLGGM, tendeixen a donar poca importància al sistema, permetent o tolerant una interpretació de les regles al DJ, sempre que sigui pel bé dels seus interessos. Això és quelcom ideal per un joc com Rifts, on l'ambientació és molt potent i les regles poc definides.
  2. Dos del jugadors trien un tipus "d'especialista" perfectament representat en les regles del joc, i el clava-cops té un ventall enorme per triar. Els jugadors narratius no els important tant el tipus de PJ que porten mentre hi hagi una bona història al darrera.
  3. Passa el mateix amb el què fa que estiguin per la partida. Tots trien un Emotional Kick (Què l'endolla a la partida?) que el Rifts cobreix perfectament: Regles de reparació i modificació de vehicles, ambientació curulla d'enemics per esdevenir nèmesis potencials, sistema de nivells per fer evolucionar el personatge i tot un megavers per salvar de les pitjors criatures imaginables!
Conclusió: Sí podem jugar a Rifts!