Imatge aleatoria de capçalera

dijous, 30 de setembre de 2010

Fugida de Lone Star (II)

Escamot Featherfall. Capítol 2.

Seguim amb el capítol de la fugida del complexe Lone Star, curulls de secrets i on els PJ descobreixen part del què trama el Dr. Bradford.

Personatges:

DUMPER: Dog Boy feral Operador. En aquest capítol la seva predisposició mutant com a caçarates gairebé el posa am molts problemes.
HARRY "El Juicer": Sobresurt com l'autèntic referent durant el combat; ràpid, letal i directe.

Resum:

Abans de baixar cap al nivell 8 de Lone Star a través dels tubs d'aire en Harry llença una granada al panell de control del laboratori on el Dr. Bradford manté tancada l'Ashiwarra. En Dumper reconeix l'Ashiwarra com una bèstia del planeta Jin-Ro (d'on provenen els Grackle-Tooth). Aquesta enorme bèstia, de proporcions saurines, a part de caçar i destruir tot allò que si li posa per davant, absorbeix l'energia màgica per fecundar les seves cries, trencant així l'equilibri màgic del planeta...

Al nivell inferior, els tubs d'aire acaben a una sala custodiada per un Skelebot Fassar-20. En Dumper, disfressat de Dig Boy de la Coalició s'hi acosta; sembla que l'Skelebot vigila una porta etiquetada com "08-CORE". Tot d'una apareix el Dr. Frederick Alexander que li indica al Dog Boy cap on es troba el Major Claval. Aleshores en Harry mira de convèncer al Psi-X Alien per controlar la ment del Dr. però aquest es fa enrere pel perill que suposa la situació. Amb tot, el juicer es llença arrauxat cap al doctor per apressar-lo i prendre'l com a escut humà i hostatge. Tanmateix, l'Skelebot no està per orgues i es prepara a disparar igualment, mentre el Dr. s'ofereix a ajudar-los. S'inicia una lluita del juicer contra l'Skelebot mentre en Dumper interroga al Dr. Alexander: Unes rates mutants han desestabilitzat el sistema d'energia del Lone Star!

Un cop deixat inconscient el Dr. Alexander i haver destruït el robot, en Dumper i el Juicer es dirigeixen cap on el doctor els ha dit que hi havia la sortida. Tanmateix es troben a una sala on la Dra. Laura Cunningham mira d'atura la descomposició del camp de força que reté una criatura fantàstica, mig cibernètica, mig alienígena que intenta escapar-se del receptacle que la conté. Per sort en Dumper pot restaurar el fluxe d'energia cap al camp de força just abans que aparegui en Major Claval i els seus subordinats mutants (un Ós cibernètic i un Dog-Bog).

Major Claval
La lluita és aferrissada i quan en Dumper està a punt de caure, irromp a la sala l'Ashiwarra que s'ha escapat gràcies a la granada d'en Harry. D'un cop arracona als PJ, i abans de desapareixer per un dels túnels que excava, allarga els seus tentacles bucals per engolir en Muhaw i contenir-lo en un dels seus sacs de fecundació.

Els PJ, commocionats encara i insegurs de seguir pel túnel de l'Ashiwarra, decideixen seguir baixant pels complexe, ara ja a mig construir. De sobte, es veure rodejats per un grup de "ratoides". Aquests els escolten fins a la seva líder que els confirma la lluita dels ratoides contra el Dr. Bradford i, abans d'acompanyar-los lluny de Lone Star per un complex de coves naturals, els rebel·la els experiments que aquest a dut respecte la creació de Rifts!

En Harry detecta l'Ashiwarra i el segueix, a mig camí troba en Muhaw inconscient a terra. Quan torna, el Psi-X Alien es presenta com a Turok, fill de Grey Fox, un capdill apache - que en Muhaw, ja despert, reconeix com a una de les figures més respectades, influents i poderoses de l'Imperi Pecos!

Cliffhanger:

L'Ashiwarra campa sol pel "llano estacado" de Lone Star; com aturar-la? Aconseguiran trobar el pare de'n Turok, l'acceptarà ell? Permetrà el Dr. Bradford que uns escapats de Lone Star campin amb informació sensible? Peró abans caldrà trobar alguna mena de mitjà de transport...

dimarts, 28 de setembre de 2010

Azureus Rising - Proof of Concept

Quan un Juicer s'infiltra a Chi-Town:



És clar que els soldats són CS Grunts i el robot escorpí és el CR-005 Scopion-Skull Walker, llàstima que segons les regles no es pugui esquiva una salva de quatre míssils :P

CR-005 Scopion-Skull Walker

diumenge, 26 de setembre de 2010

SB1 vs. SB1R&E

En els seus manuals més apreciats, Palladium Book té el costum de fer-ne revisions i expansions. Això fins ara ha passat amb el manual bàsic, que ha passat de l'anomenat Rifts Basic Edition, al Rifts Ultimate Edition; amb el Rifts Conversion Book One, del què n'han fet una versió revisada; i amb el Rifts Sourcebook One, que ha patit una revisió i expansió. Així mateix, el Rifts Vampire Kingdoms està a punt de ser també revisat i posat el dia.

Sovint, molts jugadors novells es pregunten quines diferències hi ha entre les versions antigues i les més modernes. En aquest cas em fixaré amb el SourceBook 1, fent una comparativa secció per secció dels canvis aportats en la seva versió Revisada i Expandida.




Secció

Rifts SourceBook 1

Rifts SourceBook 1 Revised & Expanded


Portada






Nombre de pàgines

120

160
Només pel nombre de pàgines ja queda palès el perquè del subtítol  Expanded.

Impressió

6a impressió – Març 1995

1a impressió – Febrer de 2007

Warning!
Pàgina 1

Hi ha el dibuix d’un robot  aixafant-li  el cap a un altre d’un cop de puny.

Hi ha el dibuix d’un D-Bee borratxo a terra estirat en un carreró, mentre un captaire registra un bidó d’escombraries amb el símbol de radioactivitat.

Things to Come


L’autor ens presenta els seus plans per la línia editorial que en aquell moment començava a iniciar-se: els primers worldbooks i  conversions books.
Pàgina 5.

No existeix.
L’increment en l’ús d’Internet ha fet  que els anuncis de nous manuals en els manuals de la casa hagi quedat  obsoleta.

A few
words from the Author


No existeix.

L’autor explica els continguts del  manual i ens explica com és que fins al moment The Republicans no havien aparegut en la continuïtat de Rifts.
Pàgina 6.

Answers to some often asked
Questions about
RIFTS

Es tracta d’una mena de FAQ  responen preguntes i dubtes sobre el sistema.
Pàgina 5-11.

No existeix.
Algunes de les preguntes que s’hi fan han estat contestades en el Rifts Game Master Guide o el Rifts Book of Magic.

Secrets of Techonology...
Lost and found

No existeix.

Es fa un breu resum de la història de la terra de Rifts i les principals faccions de Nord Amèrica. Pàgina 6-8.

Northen America


Es tracta d’un repàs de la geografia i demografia de Nord Amèrica en
temps de la terra de Rifts
Pàgines 11-16.

No existeix.
La majoria de la informació ha estat coberta pels múltiples World Books que han aparegut.

Creació de Robots


Bots Optional Robot OCC  (pàgines 94-105).
Hi ha un parell de seccions que  també coincideixen amb el  SB1R&E: The Coalition’s  View in Robots i Robot & Armor Repair
(pagines 54-56)
.


Es fa un repàs de la robòtica com a tecnologia i s’explica com crear PJ robots.
Pàgines 8-38.

The Coalition.
Good or Evil?


Es tracta d’una extensa secció  detallant diversos aspectes  referents a la Coalició (lleis,  principals figures, armaments, etc.).
Aquesta secció ha quedat obsoleta a partir de la publicació del WB11:
Coalition War Campaign.
Pàgines 17-37

No existeix.

Equipament


Apareix a les seccions Power  armors & Robots (pàgines 38-56) i Weapons & Equipment
(pàgines 56-60).


Només hi ha una sola secció anomenada Weapons & Robots (pagines 38-69).
Nou equipament afegit respecte el SB1:
- NG-EX-5 Behemoth Explorer. Es va eliminar en el RUE i apareix de nou aquí.
- Nous vehicles NG.
- Noves armes Wilk’s
Equipament eliminat respecte el SB1:
- CV 212 Frequency Variable Light Laser
Rifle. Apareix  al WB11 CWC.

Aventura: The Face of Evil

Pàgines 63-74
Es tracta d’una aventura per  introduir l’ARCHIE III.

Pàgines 70-82. Molt semblant (per no  dir idèntica a la del SB1).

ARCHIE III & Hagan

Pàgines 60-63 i 74-79.

Pàgines 82-91.

Archie’s Robot Legion

Pàgines 79-94.

Pàgines 92-111. Afegeix respecte el SB1 un parell de Robots de Titan Industries que havien estat eliminats en el RUE.

Nightmares of a Tin Man

No existeix.

Un seguit de relats curts que  aprofundeixen en la psicologia  d’ARCHIE III. Pàgines 112-117.

The Republicans

No existeix.
Història, Objectius, Equipament, Recursos i principals personatges d’una nova facció que vol recuperar la terra per a la humanitat. Pàgines 117-138.

Monstres

Recull de Monstres.
Pàgines 106-119.

Pàgines 139-160.
S’han eliminat els Simban Monster Riders (apareixen al WB 13 Lone Star), els Ostrosaurus (WB14 NW), i s’ha afegit una breu explicació sobre el Xiticix i la  seva relació amb la Profecia del Judici Final.

Geographic environments

Un mapa geofísic del continent americà. Pàgina 119.

No existeix.

Fitxa de Personatge

Pàgina 120.

No existeix.


En resum, el SB1E&R realment incrementa la quantitat d'informació, deixant de banda aquelles seccions que han quedat obsoletes o estan més ben representades en altres manuals, mentre que introdueix la nova facció del Republicans i aporta noves dades sobre l'ARCHIE III.

divendres, 17 de setembre de 2010

Fugida de Lone Star (I)

Escamot Featherfall. Capítol 1.

El passat dimecres vam endegar, ja tocava, la primera sessió de la campanya de Rifts de l'Escamot Featherfall. Aquí segueix un resum del què va succeir.

Personatges i rerefons:

DUMPER - Dog Boy pastor alemany, feral, Operator. Criat pels seus pares al Pecos Empire, descobreix que aquests eren agents de la Coalició sota les ordres de l'infame Dr. Bradford quan a Lone Star el sotmeten a una sèrie d'experiments per fer-ne un "caçarates" eficient.
HARRY "EL JUICER" - Un Jucier creat a Kingsdale per servir el seu exèrcit comandat pel General Desmond Donner; és capturat i portat a Lone Star per experimentar amb el "xip Fènix".
MUHAU - Un Totem Warrior del Bisó A mericà; apresat a Lone Star per ser investigat pels seus poders relacionats amb els esperits totèmics.

Dr. Bradford
Resum:

S'inicia la partida amb sengles escenes individuals focalitzades en cadascun dels personatges. En elles, el PJ son sotmesos a diferents experiments i interrogatoris al Sector 357 de Lone Star: es rebel·len secrets, s'apunten esdeveniments futurs i queda clar com les gasta el Dr. Bradford (encarregat de Lone Star).

Posteriorment, mentre es troben tancats a les cel·les, el subministrament energètic de la fortalesa comença a fallar per causes encara desconegudes, la qual cosa permet als PJ escapar-se .

En la fugida rescaten a un Psi-X Alien i descobreixen un dels secrets que amaga Lone Star: les bèsties Omega.


I just abans de dirigir-se als nivells inferiors, passen pel laboratori on retenen a una criatura enorme que s'està deixant anar...

Cliffhanger:

Què faran els PJ amb aquesta valuosa informació? La vendran als Senyors de la Guerra de l'Imperi Pecos o la duran amb el General Desmond Donner de Kingsdale (antic mentor de Harry "El Juicer"? Podran escapar de Lone Star utilitzant els nivells inferiors? Què ha fet fallar els subministrament elèctric? Podran aturar a la criatura?

dimarts, 14 de setembre de 2010

diumenge, 12 de setembre de 2010

Skelebots: Fassar-20

Skelebots Fassar-30
Tipus: FASSAR-20
Classe: Robot d'assalt completament automatitzat i autosuficient.
Pilot: cap; intel·intel·ligència artificial.
MDC per localització:
  • Cos: 150
  • Mans (2): 22
  • Braços (2): 45
  • Vibro-fulles (2): 25
  • Cames (2): 70
  • Cap: 60*
* -2 per tocar-lo amb un tir apuntat. Amb el cap destruït el robot pot continuar lliutant sense bonus a tocar, parar o esquivar.

Velocitat: 144 km/h (38 km/h sota aigua).
Salt: 1.8 m enlaire i endavant.
Alçada: 2.1 m Pes: 175 kg
Força física: P.S. 30 (Robòtica). Aixecar i transportar : 338 kg. Llençar: 338 kg a 27 m

Atacs (# atacs: 5)
  •  CV-231 Rifle de Làser Variable** (2d6-4d6 MDC); 610 m. +2 a tocar. +5 tir apuntat
  • Vibro-fulles (2) (2d6 MDC); +4 a tocar. +7 a parar.
  • Cos a cos; +4 a tocar. +5 a parar (+4 atacs per darrera). +6 a esquivar (+4 atacs per darrera).
    • Cop de puny contingut- 2d6+15 sdc
    • Cop de puny, cop de colze o genoll - 1d6 mdc
    • Coça - 2d4 mdc
    • Bloqueig - 1d6 mdc
    • Cop de cap - 1d6 mdc 
  •  Rodar amb l'impacte +2
  •  Critic: 19-20
    ** 1 torn per adaptar-se a armadures resistents als làsers.

Immune als verins, gas, agents biològics, psionics i màgia de control mental, encantaments, bio-manipulació, i atacs SDC.

Òptiques: espectre visible, infraroig, i ultraviolat. Polarització, visió nocturna passiva, termo-imatge i mira làser (914 m). Visió telescòpica (3.2 km).
Comunicació per radio: Entre skelebots (16 km). Radio convencional (16 km). Detectar transmissions i rastejar-les (60%) (16 km). Comprèn Anglès, Espanyol i Techno-can.
Habilitats: WP Sword, WP Blunt, WP Automatic rifle, WP Energy pistol, WP Energy rifle, WP Paired Weapons, H2H Expert, Pilot automobile 96%, Pilot hovercycle 96%, Pilot jet pack 80%, Radio: Basic 96%, Intelligence 76%, Land navigation 86%, climb 96/86% (24 m).

dijous, 9 de setembre de 2010

RiftsWave (torne-m'hi que fa fort!)

Doncs sembla que després d'una certa aturada per motius personals d'en Josh, tornem a recuperar la Campanya dels Mercenaris de MadCap. Aquest cop abandonem el Google Wave (pels problemes que ha tingut i els últims anuncis de Google) i migrem el seu contingut a Google Groups. Anant a l'enllaç podeu seguir la campanya i descarregar-vos els fitxers por posar-vos al dia (suposo que ho podeu fer encara que no estigueu subscrits).

dimecres, 8 de setembre de 2010

dilluns, 6 de setembre de 2010

Dog Boy

Primer personatge passat a net per la campanya de l'Escamot Featherfall. Es tracta d'un Dog Boy - Psi Hound nascut en llibertat i format com a Operador.



divendres, 3 de setembre de 2010

Un destí complotat

Machinations of Doom (MoD) és un producte excepcional de la factoria Palladium. No només la seva qualitat és més que remercable sinó que a més és un dos per per un: novel·la gràfica i sourcebook!

La forma física del MoD és la típica de Palladium books, rútica amb magnífica portada a color d'en Ramón Pérez (un fan favourite entre els seguidors de Palladium, que sembla que vol tornar) i interior en blanc i negre. Però aquest cop, ens trobem el llibre diferenciat en dues parts principals: 72 pàgines de novel·la gràfica (jo en dic còmic) d'en Ramón Perez, que de fet és una recopilació de la història apareguda a les pàgines dels Rifters, i unes 30 pàgines més, fetes per en Kevin Siembieda, amb les estadístiques i background de tots els personatges que apareixen en el còmic, així com el desenvolupament d'idees per allargar l'aventura que sorgeix del còmic. Amb l'avantatge que la tipografia i la maquetació també estan fetes per en Ramón Pérez...i es nota!


La qualitat del dibuix d'en Ramón Pérez salta a la vista


Els dibuixos d'en Ramón Pérez són un dels principals referents en l'imaginari de Rifts

La història del còmic narra com un grup (prototípic de Rifts) format per una mercenària, un juicer en els seus últims anys, un cracy, un dog-boy, un grackel tooth, un burster i un Line Walker s'enfronten al Dr. Bradford al Lone Star Complex.

Una vegada acabat la història, el manual passa a ser un sourcebook on es descriuen tots els personatges del còmic: estadístiques, personalitat, rerefons...àdhuc hi ha descrit els vehicles que el grup utilitza i plantilles dels soldats de la coalició.
Aquesta és l'Anika, la pseudo-líder del grup d'aventurers.
 
Aquests són dos dels animals mutats al servei del Dr. Bradford.

La veritat és que la història que el planteja podria tenir fortes repercussions a la terra de Rifts. De fet, la trobo tant interessant que és un dels temes que vull tractar en la meva campanya.

Finalment, l'autor ens regala alguns Pin-Ups i esbossos dels personatges protagonistes del còmic, i ens explica algunes interioritats respecte a la seva creació.

Un extra per gaudir dels dibuixos d'en R. Pérez.

El bo: Tot! Els dibuixos, la història, l'ambientació. les estadístiques del personatges, les possibles ramificacions de la història. Tots és interessant en aquesta manual. Si vols saber de què va Rifts, noves cal llegir el còmic per tenir ganes de començar a jugar. En R. Pérez capta com ningú l'essència del joc i la plasma en forma de vinyetes.

El lleig: Que el còmic no estigui en color. Que no n'hi hagi més com aquest.

El dolent: Per posar-li algun inconvenient, algunes estadístiques estan incompletes; quelcom una mica molest per què s'han de consultar altres manuals (RUE) per acabar de tenir tota la informació.

dijous, 2 de setembre de 2010

Escalfant motors

La campanya de l'Escamot Featherfall comença a escalfar motors; i ho hem fet, com en la majoria dels jocs de rol, reunint-nos per fer les fitxes dels personatges:

- Un Dog-Boy/Psi-Hound pastor alemany amb la mutació de caça rates. Es tracta d'un Dog Boy "feral", nascut i criat fora de la coalició (o això pensa ell ;) i format com a Psi-Operador.

- Un Juicer "clàssic": un portent de capacitats físiques (força, rapidesa, agilitat)...amb menys de cinc anys de vida. La idea inicial del jugador era fer un crazy, però com que vull jugar el Juicer Uprasing es va avenir a fer-se un juicer. Crec que n'ha sortit prou content!

- Un Techno-Wizard especialitzat en robots, amb l'obsessió malaltissa* de poder pilotar algun dia un dels llegendaris Glitter-Boys de l'Edat Daurada.

- Manca encara un personatge per fer, que en principi ha de ser una comando de la coalició renegat.

* Segons el jugador: "no es pas una obsessió malaltissa, és simplement el repte de saber si un Glitter es tan bon com diuen, o no. I si li pots posar màgia, que encara ningú no ho ha provat !! El techo wizard aquest és un innovador avançat al seu temps ! :P"

Introducció a la campanya

L'estructura de la campanya seguirà l'aventura de 7º Mar de "La Creu d'Erebus", tot i que rifterjada per enmarcar-la dins la guerra entre els CS i Tolkeen.Tanmateix l'inici de la campanya succeirà a Lone Star, on els PJ han estat atrapats i sotmesos a diferents experiments per l'infame Dr. Bradford. Allà succeirà quelcom que els permetrà escapar i els carregarà amb una important responsabilitat.

A partir d'aquí, l'estructura es més laxa, permeten als jugadors decidir la seva ruta pel New West fent servir la informació de l'Atles de Rifts fins a l'inici del Juicer Uprising, com a catalitzador dels esdeveniments futurs...


"Espero que xalem força!"