Imatge aleatoria de capçalera

divendres, 31 d’agost de 2012

El Catau d'Agradelous

Llocs encantats. Episodi 9. (Darrera sessió)

On els PJ aturen en Debri'lar i eviten que invoqui a Nyxla.

Personatges:

Sir Romeo - Psi-Stalker Cyberknight.
Aranya - A'rac frontiersman.
Matt Smith - Burster.
Tawa - Fetish Shaman.

Resum:

El grup entra al Catau d'Agradelous, on el drac lluita contra en Debri'lar i la Fada Negra, mentre el cos del Shifter jau a terra inmòbil i d'un extrem de la cova uns Worm zombies es creen d'un pou de fang bombollejant.

A punt per començar el combat!
Sir Romeo es llença contra els Worm Zombies. L'Aranya s'amaga rera una estalactita i reparteix foc del seu rifle entre el Drac, la fada i en Debri'lar. En Tawa lluita contra la fada negra. Metre en Debri'lar i el Drac intenten convènce'ls que s'uneixin a les respectives causes. En un d'aquests intents, en Tawa cau presa  de la flama negra d'Agradelous que li inculca pensament malsans, i comença a atacar a Sir Romeo. En un cop de geni, en Matt Smith invoca una erupció de foc al vell mig de la cova i fa que el drac es teletransporti i desaparegui.

El grup es queda només amb alguns zombies (que despatxen ràpidament) i amb el duet format per la fada negra i en Debri'lar - ara frustrat per què no podrà aconseguir l'espasa que necessita per invoca a Nyxla. (el shifter jau mort al costat del Rifts que ha creat.)

Intercanvien unes paraules on en Debri'lar explica la seva missió: Invocar Nyxla "de forma controlada" per que elimini als Impurs de Wormwood. (recordem la profecia de Bruce Carradine, Vident Gris: "un èsser amb intecions equivocades i un dels grans mals".) Tanmateix, la seva obstinació per no abandonar la seva missió i entregar-se a les autoritats de la Terra per respondre dels seus crims fa sospita a Sir Romeo que està controlat mentalment, i entre tots proven de reduir-lo i sobretot, acabar amb la fada negra.

S'inicia de nou el combat. En Debri'lar s'escapa pel Rifts just quan Sir Romeo acaba amb la fada negra amb un cop doble de les seves espases. En grup passa també pel Rifts i troba a un Debri'lar totalment desconcertat enmig d'un temple dels monjos de Wormwood en ruines. No és conscient de les seves malifetes.

Finalment, recuperen de la cambra d'en Drebi'lar el llibre amb el conjur d'invocació a Nyxla i penjat del seu coll, un cristall amb l'essència de Psinex. Malauradament Agradelous ha desaparegut amb l'espasa. Tanmateix, el grup torna a casa sabent que dos dels components principals per invocar a Nyxla es trobaran de nou custodiats per els cyber-knights i tement per un nou atac dels Impurs sobre l'Imperi de la llum, els quals ja han ocupat les muntanyes septentrionals de Wormwood.

Conclusions:

Aquesta a esta la meva primera partida de Rifts que escrit i dirigeixo de principi a final. Degut a la limitació de temps, l'he hagut d'escorçar respecte el què estava previst, però tanmateix crec que ha tingut el to que li volia donar.

Hi ha hagut sessions molt bones i d'altres més aviat dolentes. Però quan l'engranatge de Rifts funciona es demostra que la seva potent ambientació i llibertat de regles a la "vella escola" poden ser molt immersives i divertides.

He dirigit altres partides de Rifts, i com molta altra gent, penso que Rifts és un joc antiquat en molts aspectes, però amb aquesta hi he començat a connectar, a entendre'l. En algunes sessions m'he sentit com quan vaig començar a jugar cap allà a principis dels 90: misteri, emoció i llibertat. Podia passar qualsevl cosa, sense estar limitats per les regles sinó per la nostra pròpia imaginació!

Rifts té un alt grau de "sensacionalitat", no juga a la mateixa lliga que altres jocs "moders" o "indies", i l'hem de col·locar allà on li toca dins la història dels jocs de rol, entendre'l i gaudir-lo tal com és (o fent servir tants regles casolanes com creguis!). És un joc que s'ha de fer a mida, i de fet, és el què demana.

Jugadors patidors de la meva dèria pel Rifts!

En definitiva, m'ho he passat molt bé, i comtat i debatut, d'això és del que es tracta. Gràcies a tots els que ho heu fet possible!

dilluns, 27 d’agost de 2012

Mort a Chi-town i Riftejant Lost

Un parell d'idees per aventures de Rifts:

Mort a Chi-Town.

Hook: Un One-Shoot on els PJ (pre-generats) formin part d'un grup d'investigació de la ISS (Internal Security Specialist) dins Chi-Town.
Line: Hi ha hagut un assassinat en estranyes circumstàncies (paranormals) dins la cúpula política de la ciutat.
Sinker: L'Assassinat, més enllà de la seva execució per mitjans paranormals i amb arrels als suburbis, amaga intrigues polítiques d'alt nivell.


Riftejant Lost.

(Per utilitzar amb Rifts Caos Earth)

Hook: l'Adveniment dels Rifts ha succeït. Un grup de supervivents malda per sobreviure en una Manhatan ensulsiada i curulla d'esperits i éssers mutants.
Line: En la seva lluita per sobreviure al desastre i recuperar la civilització que han perdut, els records (flashbacks) de la seva vida anterior els assetgen.
Sinker: Mica en mica descobreixen que no són vius per casualitat, que sense saber-ho les seves vides estan entrelligades, i que altres grups competeixen contra ells en una competició que desconeixen.

dijous, 23 d’agost de 2012

Acció i exploració a Wormwood

Llocs encantats. Episodi 8.

On els PJ arriben a Wormwood i es troben en mig d'una guerra (llàstima que no tinguem temps d'entrar en el tema). Aquesta aventura la vaig dissenyar pensant una mica en els Personatges de l'Aranya i en Vester. Crec que van van tenir el focus que es mereixien.

Personatges:

Sir Romeo - Psi-Stalker Cyber-Knight.
Pyrus - Battle Magus.
Aranya - A'rac frontiersman.
Vester - Wormwood monk.


Resum:

El grup arriba a Wormwood a través del Rifts de Worldgate, on es troben una ciutat-basar, un centre de comerç dimensional, atrafegat i atapeït. Sense temps per perdre el grup busca un guia que els pugui dur fins el catau d'Agradelous dins les Pont del Dimoni: el túnel que travessa les Muntanyes Septentrionals, les qual separen l'Imperi de la llum del territori dels Impurs. Tanmateix, els resulta més difícil del què es pensàvem, doncs sembla que els Impurs busquen ampliar el seu territori en una nova onada de conquesta, i estan ocupant les muntanyes. Sir Romeo parla amb un Templari, i fent valer la seva posició com a "agent del bé", l'Església li assigna un agent lliure anomenat Mathew "Little" Sheperd com a guia.
Mapa del sector no conquerit pel Impurs de Wormwood

Recorren les muntanyes seguint al guia muntat sobre la seva chopper però sembla perdut i han d'acampar durant la nit. Busquen una balma arrecerada i munten guàrdies. Durant la nit, l'Aranya sent uns gemecs de dolor i plany ressonant per les muntanyes que li torben la ment i li crispen els nervis. Tanmateix en guàrdies successives no se sent res més. Al matí següent, el grup es desperta sense trobar rastre d'en Mathew, que ha desaparegut abandonant les seves pertinences.
Mathew "Little" Sheperd

Sense un guia, però amb els poders de detectar el mal d'en Vester, localitzen en una recòndita vall de les muntanyes el campament d'un escamot d'Sky-Riders. Quan de sobte, una parella de dracs ataca a l'escamot. Ràpidament, els soldats Impurs es defensen, i el grup decideix ajudar als dracs donant suport des de terra. Malauradament un dels dracs cau atrapat entre les ganxos i cordes dels Sky-riders mentre l'altre, impotent, fuig i les accions dels personatges han cridat l'atenció d'un grup de soldats Impurs. El grup decideix fugir, no sense abans marcar la localització del campament i assegurar-se de la direcció que pren el drac per poder arribar al seu catau.


Arriben finalment al Pont del Dimoni, la entrada del qual és una estreta escletxa a la roca. L'Aranya amb els seus coneixement d'espeleologia determinar el millor recorregut de baixada i no tenen cap problema per "repelar" cap a l'interior de la cova. Al fons de la paret, hi troben un corrent subterrani i en una platja formada per mateix, un bot. Rastejant per la zona detecten la presència anterior d'una altre bot i les petjades de dos parells de botes més. No dubten en prendre'l per baixar corrent avall guiats per la mà experta de l'Aranya.
Sky Riders

Arriben així fins a una àmplia caverna on en un costat del riu hi ha un altre bot embarrancat, i en el centre de la sala s'eleva un petit turó. Segueixen a partir d'aquí a peu, explorant el turó. De sobte un grup de Goblins Dimonis els ataquen. La foscor de la sala els impedeix lluitar amb certesa, però finalment en Pyrus fent servir la seva Destral de Batalla en Fúria despatxa en un moment als goblins, dels quals només en resta un en vida que s'amaga entre les ruïnes d'un antic poblat. El grup l'ignora i segueix el seu camí.


Demon goblins
Seguidament entren en una sala inundada amb un líquid d'un blau elèctric que emana màgia i il·lumina la sala. Entre els intersticis de les roques, petits fils d'aquest líquid alimenten la bassa. Del terra inundat només en sobresurten alguns petits illots escampats ací i allà. Dubtant de la naturalesa del líquid en Vester el toca amb la mà: una espurna màgica, com un llampec entre dos núvols  li recorre el cos en un xoc elèctric, i el transforma cobrint-lo amb pèl per tot el cos i empetitint-li les orelles, però aguditzant-li l'oïda. El líquid té propietats mutagèniques!

Així doncs, Sir Romeo decideix saltar entre els illots, malauradament en arribar a la riba oposada de la bassa, rellisca i cau dins el líquid. Un xoc màgic li esquitxa la cara, engrandint-li els ulls i tornant-los de color blau elèctric, i millorant, això sí, la seva visió.

En Pyrus no es vol arriscar a saltar i decideix grimpar per la paret de la sala. Malauradament cau diverses vegades dins la bassa màgica i el seu cos es veu transformat en una mena de gos bípede sense pèl. [Visca la taules de mutacions!]

Una vegada travessada la sala del líquid mutant, arriben al seu objectiu: el catau d'Agradelous! Aquest lluita contra el Drebi'lar i la fada negra, metre el shifter jau immòbil al costat d'un Rifts.

És l'hora de decidir, ajudaran a un Drac malvat a conservar una espasa màgica? Permetran que Debri'lar aconsegueixi el darrer artefacte que li cal per invocar a Nyxla? Decisions, decisions...